Kies de juiste SEO specialist
Er zitten heel wat haken en ogen aan zoekmachine optimalisatie, dus een professionele SEO specialist is een goede investering mocht je hiermee aan de slag willen gaan!
Waarop zoekt jouw potentiële klant
Als je meer bezoekers via de zoekmachine op je website wil krijgen, zul je ervoor moeten zorgen dat deze is ingericht naar relevante zoektermen. Door middel van een zoekwoordenonderzoek kom je erachter wat jouw potentiële klant intypt in Google. Zodra we al deze zoekopdrachten overzichtelijk gemaakt hebben, gaan we deze naar de SEO richtlijnen verwerken op je website. Op die manier kan Google jouw pagina’s goed ‘lezen’ en wordt je website relevanter geacht, waardoor je gegarandeerd posities gaat winnen.
Er zitten heel wat haken en ogen aan zoekmachine optimalisatie, dus een professionele SEO specialist is een goede investering mocht je hiermee aan de slag willen gaan!
Inmiddels is het alweer een jaar geleden dat ik me inschreef bij de KvK, dus het is tijd voor een terugblik. Een jaar vol turbulentie, maar vooral hoogtepunten!
Ik leg je in deze blog op een simpele manier uit wat backlinks zijn en waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je deze gebruikt om je organische posities in Google te verbeteren.
Een zoekwoordenonderzoek staat aan de start van elke SEO strategie. Als je niet weet waar je potentiële klant op zoekt, zul je nooit optimaal vindbaar worden. Daarnaast is het hele interessante informatie, omdat het resultaat je altijd zal verbazen. Je bent zelf dag en nacht met je bedrijf en product/dienst bezig, waardoor je een aardige tunnelvisie hebt.
Je denkt zelf snel in vaktermen, waar een relevante zoeker waarschijnlijk iets compleet anders intypt. Je gaat zien dat er in een zoekwoord onderzoek vaak probleemstellingen staan. Verstandig om ook daarop te focussen, want deze zoeker weet nog niet dat jij de oplossing bent.
Zodra we weten wat jouw potentiële klanten allemaal intypen, zul je in eerste instantie wat zoekwoorden weg gaan strepen. Verkoop je bijvoorbeeld high-end producten, dan zal alles in relatie tot ‘goedkoop’ niet interessant zijn. Een zoekwoorden onderzoek bestaat dus eigenlijk altijd uit twee rondes. Her en der zal nog wat extra onderzocht worden en wat gestreept, waarna we gaan beginnen aan de indeling van de menustructuur.
Voor Google is het belangrijk dat niet alleen de pagina’s duidelijk laten zien waar ze over gaan, maar ook dat het pad door heel de website logisch in elkaar zit. We zullen de resultaten uit het SEO zoekwoorden onderzoek dus gaan sorteren en verwerken in categorie- subcategorie-, landingspagina’s en eventueel zelfs blogs. Op dat moment weten we hoeveel pagina’s er idealiter nodig zijn en dus ook het aantal teksten en meta’s.
Aangezien je bedrijf altijd in beweging is, zul je merken dat je regelmatig nieuwe producten toevoegt aan je assortiment of extra diensten aanbiedt. Ook daarop wil je natuurlijk zo snel mogelijk vindbaar worden. Daarom biedt FANN. ONLINE ook een compact zoekwoorden onderzoek aan, waarbij we focussen op die ene nieuwe categorie. Daaropvolgend maken we de pagina’s technisch in orde inclusief een goede SEO tekst en je bent ready to go!
Contact
Industrieweg 10C
5145 PV Waalwijk
KvK: 87731517
BTW: NL864387404B01
Creatieve, energieke professionals inzetten om bij te dragen aan jouw online uitstraling en marketing strategie? Neem contact op met FANN. ONLINE om vrijblijvend te sparren. We nemen graag de tijd voor je!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Volg ons dan op Instagram. Alvast contact opnemen? Dat kan!