Een doeltreffend zoekwoorden onderzoek | FANN. ONLINE
Close

Zoekwoorden onderzoek

Waarop zoekt jouw potentiële klant

De rode draad door je SEO strategie

Als je meer bezoekers via de zoekmachine op je website wil krijgen, zul je ervoor moeten zorgen dat deze is ingericht naar relevante zoektermen. Door middel van een zoekwoordenonderzoek kom je erachter wat jouw potentiële klant intypt in Google. Zodra we al deze zoekopdrachten overzichtelijk gemaakt hebben, gaan we deze naar de SEO richtlijnen verwerken op je website. Op die manier kan Google jouw pagina’s goed ‘lezen’ en wordt je website relevanter geacht, waardoor je gegarandeerd posities gaat winnen.

Maak een afspraak

Snel naar de top van Google?

Maak een afspraak
SEO

Kies de juiste SEO specialist

Er zitten heel wat haken en ogen aan zoekmachine optimalisatie, dus een professionele SEO specialist is een goede investering mocht je hiermee aan de slag willen gaan!

Personal

Hiephoi: één jaar FANN. ONLINE!

Inmiddels is het alweer een jaar geleden dat ik me inschreef bij de KvK, dus het is tijd voor een terugblik. Een jaar vol turbulentie, maar vooral hoogtepunten! Ik startte twee blogs (Urban Jungle Classics en Vis BBQ Recept) omdat ik voelde dat ik naast mijn commerciële job ook nog wat creatiefs wilde doen. Ik … Lees verder

SEO

Wat is een backlink?

Ik leg je in deze blog op een simpele manier uit wat backlinks zijn en waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je deze gebruikt om je organische posities in Google te verbeteren.

IMG_1670

De rode draad door je SEO strategie

Een zoekwoordenonderzoek staat aan de start van elke SEO strategie. Als je niet weet waar je potentiële klant op zoekt, zul je nooit optimaal vindbaar worden. Daarnaast is het hele interessante informatie, omdat het resultaat je altijd zal verbazen. Je bent zelf dag en nacht met je bedrijf en product/dienst bezig, waardoor je een aardige tunnelvisie hebt.

 

Je denkt zelf snel in vaktermen, waar een relevante zoeker waarschijnlijk iets compleet anders intypt. Je gaat zien dat er in een zoekwoord onderzoek vaak probleemstellingen staan. Verstandig om ook daarop te focussen, want deze zoeker weet nog niet dat jij de oplossing bent.

Informatie van een zoekwoord onderzoek verwerken

Zodra we weten wat jouw potentiële klanten allemaal intypen, zul je in eerste instantie wat zoekwoorden weg gaan strepen. Verkoop je bijvoorbeeld high-end producten, dan zal alles in relatie tot ‘goedkoop’ niet interessant zijn. Een zoekwoorden onderzoek bestaat dus eigenlijk altijd uit twee rondes. Her en der zal nog wat extra onderzocht worden en wat gestreept, waarna we gaan beginnen aan de indeling van de menustructuur.

Menustructuur o.b.v. een zoekwoorden onderzoek

Voor Google is het belangrijk dat niet alleen de pagina’s duidelijk laten zien waar ze over gaan, maar ook dat het pad door heel de website logisch in elkaar zit. We zullen de resultaten uit het SEO zoekwoorden onderzoek dus gaan sorteren en verwerken in categorie- subcategorie-, landingspagina’s en eventueel zelfs blogs. Op dat moment weten we hoeveel pagina’s er idealiter nodig zijn en dus ook het aantal teksten en meta’s.

 

Compact SEO zoekwoorden onderzoek

Aangezien je bedrijf altijd in beweging is, zul je merken dat je regelmatig nieuwe producten toevoegt aan je assortiment of extra diensten aanbiedt. Ook daarop wil je natuurlijk zo snel mogelijk vindbaar worden. Daarom biedt FANN. ONLINE ook een compact zoekwoorden onderzoek aan, waarbij we focussen op die ene nieuwe categorie. Daaropvolgend maken we de pagina’s technisch in orde inclusief een goede SEO tekst en je bent ready to go!

IMG_1595

Even sparren of direct samenwerken?

Heb je een uitdaging voor FANN. ONLINE? Neem contact op en we spreken elkaar snel!