Bij de goede zoektermen in Google verschijnen | FANN. ONLINE
Close

Zoektermen Google

Waar zoekt jouw potentiële klant naar?

De rode draad door je SEO strategie

Je SEO strategie valt of staat met een gedegen onderzoek naar de juiste Google zoektermen. Het is belangrijk om bij de start al te weten welke zoektermen relevant zijn voor jouw branche, en specifieker nog jouw bedrijf. Zodra we deze in kaart hebben gebracht, gaan we deze op een SEO vriendelijke manier verwerken op jouw website. Op die manier kunnen de zoektermen optimaal door Google gelezen worden. Dit doet FANN. ONLINE d.m.v. onderstaande diensten. Benieuwd wat dit precies inhoudt? Dat lees je verderop de pagina!

Maak een afspraak

Snel naar de top van Google?

Maak een afspraak
SEO

Kies de juiste SEO specialist

Er zitten heel wat haken en ogen aan zoekmachine optimalisatie, dus een professionele SEO specialist is een goede investering mocht je hiermee aan de slag willen gaan!

Personal

Hiephoi: één jaar FANN. ONLINE!

Inmiddels is het alweer een jaar geleden dat ik me inschreef bij de KvK, dus het is tijd voor een terugblik. Een jaar vol turbulentie, maar vooral hoogtepunten!

SEO

Wat is een backlink?

Ik leg je in deze blog op een simpele manier uit wat backlinks zijn en waar je allemaal rekening mee moet houden wanneer je deze gebruikt om je organische posities in Google te verbeteren.

IMG_1670

Welke zoektermen zijn relevant

Een onderzoek naar de relevantste zoektermen begint altijd erg breed. Aangezien ik weinig kennis heb van jouw branche, kan ik blanco starten waardoor ik alleen vanuit de feiten werk. Je zult zien dat er genoeg zoektermen in Google ingetypt worden waar je zelf niet aan gedacht hebt, omdat je een tunnelvisie ontwikkeld wanneer je constant met je product of dienst bezig bent. Waar jij veel meer in vaktermen denkt, kan het goed zijn dat jouw potentiële klant een zoekterm intypt die relateert aan een probleem in plaats van de oplossing.

De werkwijze van FANN. ONLINE

Ik maak een overzichtelijke lijst per categorie (en vaak subcategorie) die relateert aan de branche. Vervolgens gaan we samen bepalen welke onderdelen daadwerkelijk relevant zijn voor jouw bedrijf. Verkoop je bijvoorbeeld designmeubels, dan zal een zoekterm zoals ‘goedkope bank’ niet interessant zijn. Vaak volgt nog een tweede ronde bij het zoektermen onderzoek op basis van de extra kennis die ik uit deze sessie krijg met jou. Zodra we alle interessante zoektermen van Google in beeld hebben, ga ik ervoor zorgen dat deze verwerkt worden op je website. Daarvoor zijn de volgende stappen nodig.

Vervolgstappen met Google zoektermen

Zodra we de relevantste zoektermen compleet hebben, is het belangrijk dat deze gestructureerd op de website verwerkt worden. Net zoals menselijke bezoekers de content op je website doornemen, doet Google dat ook. Het is dus belangrijk dat deze zoekmachine zo goed mogelijk door heeft waar elke pagina over gaat. Om de Google zoektermen op een SEO vriendelijke manier te verwerken, ga ik aan de slag met het volgende:

  • vanuit het onderzoek ga ik bekijken welke zoektermen gecombineerd kunnen worden op één pagina. Op de pagina die je nu aan het lezen bent, zijn bijvoorbeeld de zoektermen ‘zoektermen’, ‘zoektermen Google’ en ‘Google zoektermen’ verwerkt. Misschien had je het door, misschien niet ;).
  • zodra ik in beeld heb welke pagina’s ik allemaal wil verwerken op de website inclusief de Google zoektermen die elke pagina gaat bevatten, ga ik bepalen welke pagina waar komt te staan. Dit heet een menustructuur. Sommige pagina’s zullen in het hoofdmenu staan als categorie- of subcategorie pagina, andere staan ‘verstopt’ in de footer als landingspagina.
  • Al deze pagina’s moeten vervolgens voorzien worden van een SEO tekst waar alle zoektermen die we gekozen hebben voor de desbetreffende pagina in voorkomen. Ook worden de meta titels en descriptions geschreven aan de hand van deze teksten.

Bovenstaand is eigenlijk allemaal nog adviserend. Je kunt er dus voor kiezen om zelf pagina’s aan te maken en de teksten en metadata te plaatsen. Laat je dit liever aan FANN. ONLINE over? Dat kan natuurlijk ook!

 

Top posities met belangrijke zoektermen in Google

Zodra bovenstaande werkzaamheden zijn uitgevoerd, zul je zien dat je al veel betere posities hebt op deze zoektermen. Welke positie dit is, zal per zoekterm heel verschillend zijn, omdat dit niet alleen afhankelijk is van de content op je eigen website, maar ook van de autoriteit die je hebt ten opzichte van concurrenten. Bij elke zoekterm in Google zul je weer andere concurrenten tegenkomen en zal ook jouw linkprofiel er anders uitzien. Je zult vaak makkelijker een goede positie krijgen voor een zoekterm waar weinig zoekvolume op zit. Concurrenten die je al voor gingen met hun SEO strategie zullen hier hoogstwaarschijnlijk minder aandacht voor hebben gehad. Dit wil niet zeggen dat deze automatisch niet interessant zijn! Het kan goed zijn dat specifiekere zoektermen sneller converteren, omdat een zoeker al beter weet waar hij/zij naar op zoek is. Vandaar dat we ook telkens spreken over de relevantie van zoektermen. Dit wil zeggen: interessant zoekvolume, maar ook precies passend bij jouw bedrijf.

 

Aan de slag met linkbuilding

Om echt een top positie te behalen voor deze zoektermen in Google, zul je nog wat stapjes extra moeten zetten dan alleen de aanpassingen aan je eigen website. We zullen tijdens dit proces meten en evalueren wat de posities doen en wat die van concurrenten doen. Vervolgens kunnen we bepalen wat er nog nodig is om Google te laten zijn dat jij autoritair bent voor een zoekterm. Dat doen we door middel van linkbuilding. Een strategie waarbij je interessante websites laat linken naar jouw website. Dat klinkt misschien simpel, maar is het zeker niet! Je hebt namelijk niet alleen met aantallen te maken, maar ook met de waardes en kwaliteit van de domeinen waar je deze op plaatst. Ook moeten de woorden die gebruikt worden om te linken (anchorteksten) natuurlijk overkomen en kun je niet maar op 1 pagina focussen, maar dient de hele website aandacht te krijgen. Best een pittig proces dus! Alleen het zoeken van passende domeinen bij elke zoekterm neemt al best wat tijd in beslag. Gelukkig heeft FANN. ONLINE de kennis én domeinen in huis om dit volledig voor je uit handen te nemen! Er is dus écht geen reden meer om niet op relevante zoektermen in Google in de top naar voren te komen! 😉

Even sparren of direct samenwerken?

Heb je een uitdaging voor FANN. ONLINE? Neem contact op en we spreken elkaar snel!